דנה ברותחין

יום חדש אינו דומה לאמש

Posted in סמים חוקיים by danazim on מרץ 18, 2005

 

על כוחה המאחד של הריצה

 

מי היה מאמין. המפיק הראשי שלנו גילה את הבלוג שלי, ועכשיו כשאני באה לעבודה, הוא נוזף בי על כך שלא העליתי פוסט חדש כבר חודש ימים. אתמול הוא גם החליט שאני צריכה לכתוב יותר על עניינים שברומו של עולם (כלומר, על המתרחש אצלנו בעבודה) מאשר על הלופט-געשעפט שבדרך כלל מעניין אותי.
אבל אני – בשלי.

החלטתי לסגור את הסיפור שהתחיל בפוסט הקודם. אכן הלכתי לאורתופד. נקבע לי תור יום לאחר חצי מרתון עין גדי, שבו השתתפתי. יום לפני המרוץ עברתי על רשימת המשתתפים, כדי לבדוק אם ד', מכר שלי, משתתף. ידעתי שד' ואני רצים פחות או יותר באותו הקצב – במרוץ אייל הוא עבר את קו הסיום עשרים שניות לפני – ואני חיפשתי אנשים לרוץ איתם בעין גדי. בן זוגי היקר והזריז לא היה אופציה ריאלית: לשמחתו ולצערי, קצב הריצה שלו מהיר ממני בדקה עד דקה וחצי לק"מ. בינתיים גם התחוור לי שמכרה שלי, ספק-עמיתה ספק-יריבה, נכנסה לה להריון וכך יצאה ממעגל הרצים לשנה הקרובה. אי לכך, נותר ד' האפשרות היחידה שקפצה לראש. אבל כשהקשתי את שמו המלא ברשימת המשתתפים, גיליתי שהוא לא נרשם. אבל מי כן היה רשום למרוץ? האורתופד, ששמו כשמו של ד'. הגילוי שיעשע אותי: מהי חוויה כמו חצי מרתון אם לא דרך נפלאה לעשות bonding בין רופא לפציינטית חדשה.

על חצי המרתון לא אכביר מלים. רק אציין שבעת הזינוק שרר בחוץ חום מעיק של 30 מעלות צלזיוס, מה שהבטיח שהתוצאות לא יהיו מהירות במיוחד. גם המים, מצרך חיוני כשלעצמו, אזלו בשלב מסוים מתחנות השתייה, ומציאות זו אילצה אותי לנבור בשיחים ולהשתמש בבקבוק מים "ממוחזר" (כלומר, בקבוק משומש, ממנו שתו כבר). התוצאה שלי כצפוי היתה איטית בשלוש דקות ומחצה ביחס להישגי בחצי מרתון בית שאן, אבל שמחתי להגיע לקו הסיום, במיוחד לאור העובדה שהצלחתי להאיץ במעט בשלושת הקילומטרים האחרונים ולעקוף לא מעט רצים שעקפו אותי קודם לכן, אך נחלשו עקב החום והעלייה של סוף המרוץ.

מאוחר יותר באותו ערב, עייפה מאוד ומיובשת, עברתי על רשימת התוצאות שהתפרסמה באינטרנט. ומה גיליתי שם? את שמו של האורתופד, שלושה שמות אחרי ברשימה. מסתבר שגם אותו עקפתי בקילומטרים האחרונים.
למחרת, צלעתי אל תוך הקליניקה שלו. משום מה, סבלתי מהתכווצות שרירים נוראית (החמורה ביותר שזכורה לי אחרי מרוץ). הוא זיהה אותי מייד כאחת הרצות שעקפו אותו לקראת הסוף (מה שאני לא יכולה לומר עלי; כשאני רצה אני אוטיסטית לגמרי), ולמרות שהייתי הפציינטית האחרונה שלו לאותו יום, ישבנו דקות ארוכות אחרי הבדיקה והעלינו חוויות מעין גדי וממרוצים קודמים.

(ומה הוא אמר, אתם שואלים? שום דבר מפתיע: הכאב הוא בחיבור בין גיד אכילס [זה אני, או שגם אתם נתקפים בצורך להרים רעשן ולהניף אותו באוויר כל פעם כששמו של הרשע הזה עולה?] לבין שריר הגסטרוקנמיוס. מה לעשות? מתיחות. אה, ולהמשיך לרוץ, כמובן).
 

16 תגובות

Subscribe to comments with RSS.

  1. ימימה said, on מרץ 18, 2005 at 2:18 pm

    בעיקר עם כזו התמדה. 🙂

  2. דנה said, on מרץ 18, 2005 at 2:24 pm

    ובנוגע למרתון רומא, אני יודעת שלך הוא בא בזמן לא מוצלח, אבל קראתי בפורום שוונג ביקורת מהללת שלו מפי אחד המשתתפים. אולי זה ישמח אותך לקרוא.
    http://shvoong.tapuz.co.il/forums/main/Viewmsg.asp?forum=6&msgid=49423752

  3. ימימה said, on מרץ 18, 2005 at 2:39 pm

    ה"אלפי תיירים ותושבים מריעים". הוא כנראה לא ממש ראה אותי ואת הפרצוף החמוץ שלי בדרך, וטוב שכך (בשבילו).

    טוב, אני יודעת שלא יפה. כל הכבוד גם להם.

    (נדמה לי שראיתי שניים עם תיקי מרתון בטיסה חזרה.)

  4. תם said, on מרץ 18, 2005 at 2:54 pm

    המג"ד שלי טס למרתון רומא. הבדיחה של הבסיס.
    דווקא אני החלטתי עכשיו להתחיל לרוץ בתקווה להשתתף במירוץ כפר-סבא (רק 10 ק"מ אבל בכל זאת התחלה) שנה הבאה.

  5. Rogatka said, on מרץ 18, 2005 at 11:57 pm

    האם זו עונת המרוצים בפתח? הריח כבר עולה בנחיריי.
    צריך להתחיל לשמן את המפרקים.
    שוב.

  6. ישי said, on מרץ 19, 2005 at 9:48 am

    מתי מתקיים מרוץ כפר-סבא ?

  7. Rogatka said, on מרץ 19, 2005 at 10:06 am

    http://www.shvoong.co.il/index.asp
    עשיתי לך חצי עבודה.
    מה שלומך ככה?

  8. דנה said, on מרץ 19, 2005 at 10:11 am

    לתם: עשרה קילומטר זה מכובד בהחלט. רק לא הבנתי למה המג"ד שנסע למרתון רומא היה בדיחת הבסיס. טוב, אולי זה פשוט התסמונת הישראלית של ללעוג לכל מי שעושה משהו קצת יותר דופן. (או שאולי הוא יצור מגוחך בלי קשר לריצת המרתון שלו).

    רוגטקה: וייק אפ אנד סמל דה בן גיי! עונת המירוצים אינה "בפתח", היא עוד מעט נגמרת. יאללה, שים דאבליו-די ארבעים במפרקים, ואודרוב, אחרת תיאלץ לחכות לסתיו.

    ישי: כבר איחרת את המועד למרוץ כפר סבא השנה. הוא התקיים ב-5 במארס. תיאלץ לחכות למארס 2006 (לדעתי עדיין אין תאריך).

  9. Rogatka said, on מרץ 19, 2005 at 11:17 am

    "סמל דה בן גיי"?!
    עשיתי זאת.
    כל הלילה לא ישנתי.
    באו לי מירוצים צבעוניים בחלום..
    בחלומי זכיתי בקטגוריית הרצים מעל גיל 90.
    אוי ויי.

  10. אורן said, on מרץ 21, 2005 at 9:22 am

    את לא עושה מתיחות?
    (חייכי, אכלת אותה)

  11. דנה said, on מרץ 21, 2005 at 10:53 am

    רק שתבין, קראתי את התגובה שלך ארבע פעמים עד שהבנתי לאיזו משמעות של "מתיחות" התכוונת. עוד דוגמא לתיאוריית הבולטות המדורגת של הפרופ' רחל גיורא.
    ורוגטקה, זה היה ביטוי פיגורטיבי, לא הוראה ליטרלית להסניף בן-גיי. אני באמת לא אחראית לתופעות הלוואי של זה.

  12. אורן said, on מרץ 21, 2005 at 11:41 am

    לאלו מתיחות התכוונת 🙂

  13. תם said, on אפריל 1, 2005 at 6:21 pm

    כי זה לא קשור לשום דבר שקורה.

    פתאום נחת מהאוויר.

    מירוץ כפ"ס התקיים ב5/3 נדמה לי, משהו בסגנון אז בטח במרץ עוד שנה, אני אשתדל לעדכן 🙂

  14. נעמה said, on אפריל 7, 2005 at 1:38 am

    דנה יקרה,
    כל הכבוד על האנרגיה, לרוץ עד קצה הרחוב נראה לי קשה.. לא ניחנתי ביצר בריא כזה כנראה
    בתגובה לדברי הבחור מהעבודה… אני דוקא מקווה לדברים הקטנים הם שעושים בסיפורים שלך על הדברים הגדולים הכי הרבה
    זהו.
    נעמה.

  15. קיפוד כזה said, on אפריל 19, 2005 at 5:43 pm

    טוב שלא היו לך מים, היית יכולה להקלע לסיטואציה דוגמת פאולה רדקליף. http://sports.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=item&path=7&id=702869
    לא שהיא דוגמה רעה… 🙂

  16. דנה said, on אפריל 28, 2005 at 6:23 pm

    🙂 לא אכפת לי להשתין לעיני הכל ולרוץ כמו פולה רדקליף, אלילתי. 🙂

    דרך אגב, לפי הדיווחים שקראתי אחר כך, הסיבה להפסקת השירותים שלה לא היתה שתיה מרובה, אלא אוכל מרובה, והמבין יבין.

    ודרך אגב שתיים, לפני שבועיים פירסמו ב"הארץ" כתבה לפיה מסוכן יותר לשתות במרוצים יתר על המידה, מאשר פחות מדי. בתור אחת שהתייבשה מספיק פעמים במרוצים, אני לא ממש קונה את המחקר הזה. נו, טוף.


להשאיר תגובה

