דנה ברותחין

הבן הגאה ומלחמתו במיחושים

Posted in לחיפוש קרובים by danazim on דצמבר 16, 2003

לפני שנתיים, הגב שלי החליט שמשעמם להיות בסדר כל הזמן, צריך אתגר חדש. זה התחיל בוקר אחד שמשי בנובמבר, בעודי שוחה בברכה האולימפית הפתוחה. המים היו קרים כדרכם בתקופה זו של השנה, ואני בדיוק הגעתי לקיר וביצעתי גילגול ("קיפר" בלשון הברכה). תוך כדי סיום הגילגול ודחיפת הקיר עם הרגליים הרגשתי פתאום כאב חד בין השכמות. יש אנשים שכשכואב להם נורא הם "רואים כוכבים". אני שמעתי קול. נשבעת לכם, שמעתי את החוליה התחתונה בצוואר שלי פורצת (פורצת מה? מחסום? מכונית? דירה? לא ברור), וידעתי בו ברגע שהחלה בחיי תקופה שחורה.
ואיזו שחורה, וו-הו! כבר באותו בוקר, אחרי שהות של עשר דקות בג'קוזי (אם אני נשארת שם יותר מעשר דקות אני מתעלפת, זה בדוק), ומקלחת רותחת ארוכה-ארוכה, נשכבתי על המיטה הזוגית של בן-זוגי דאז, והוא עיסה לי את הגב הדואב במשחה לשיכוך כאבים. הוא מרח עלי "וולטרן" שנתנה לו שכנתו הפיזיותרפיסטית באקט פתאומי של נדיבות, אך אחרי שהרגשתי שזה לא עושה לי כלום, בחנתי את השפופרת וגיליתי שהבת-אלף נתנה לנו משחה שפג תוקפה. לא היה מנוס, הייתי חייבת לשאול את השאלה הקרדינלית:
"יש לך בן גיי?". 

 

  נראה לי שרק ספורטאים וקשישים הסובלים מראומטיזם מכירים את התכשיר השמנוני הזה, למרות שעל הקופסה כתוב בלי שמץ של בושה – Greasless.
בן חורג לוולטרנים למינהם, בן גיי מתהדר בעיקר בריח מנטול דוחה, אבל האמת חייבת להיאמר: שניות לאחר משיחת הקרם פוקדת את האזור הנגוע עננת חום קטנטנה ופועמת, שמצליחה להפיג במעט את מחושיו של הנמרח. יכול להיות שתורם לכך הריח הנורא שמתנחל בנחיריו של הנמרח עד יעבור זעם, שהוא כה איימתני עד שהוא מצליח להשכיח את הכאב שלשמו נדרש הנמרח לתכשיר מלכתחילה.

 

 

 

     במגרה השנייה בארונית שליד מיטתי מונחת שפופרת חצי ריקה של בן גיי. טפו טפו, כבר הרבה זמן לא השתמשתי בחומר המבאיש הזה, ונדמה לי שהוא כבר עבר את תאריך התפוגה שלו – אך יש לי יסוד סביר להניח שגם עכשיו ימשיך החומר לעשות את שלו, בניגוד לאחיו הצפונבון הוולטרני. אני תוהה מה יקרה כשהשפופרת תתרוקן. זה קצת לא נעים לגשת לרוקח ולשאול אותו בקול שקט, "סליחה, יש לך בן גיי?". אחרי הכל, אנחנו לא מספיק קרובים כדי שאני אדרש לסוגיית האוריינטציה המינית של צאצאיו, כפי שאני מצפה ממנו לא לחוות את דעתו אם אבקש ממנו בפנים חתומות חפיסת גלולות, או רחמנא ליצלן, ערכה לבדיקת הריון.
 
  תהיתי אם מישהו בחברת פייזר (שעם תכשיריה נמנית גם הגלולה הפאלית וייאגרה) יקלוט את הדו משמעות שעולה משם התכשיר בעברית ויחליט להחליף אותו, סוף כל סוף. ידיד בריטי שנון שלי סיפר לי על מקרים דומים שבהן חברות של מכוניות החליפו את שמותיהם של דגמים מובילים בגלל ששם הדגם במקום היעד היה קללה או משהו מביך. כך החליפה מיצובישי את שמו של דגם הפאז'רו במקסיקו ומרכז אמריקה, כשהתברר לה (בדיעבד, כמובן), שבמחוזות אלה, "פאז'רו" הוא סוג של "אוכל בתחת". מישהו אחר אמר לי שגם בארץ חברת קיה בחרה בשם חדש לעצמה, במקום שמה הקוריאני המקורי, "קַקִי" (חבל, דווקא יש לי סלוגן: "קיה, קקי של אוטו"). אבל התכשיר המכונה בן גיי נותר בשמו הגאה.
 
 
 
 

    עכשיו נראה שהחברה המפיצה את בן גיי בארץ החליטה להפוך חסרון ליתרון. השם של המוצר שלנו כולל דו משמעות משעשעת\מביכה? הבה נשתמש בדו המשמעות בקמפיין הפרסומי לאותו מוצר. ידוע שהחורף הוא שעתם הגדולה של הצווארים התפוסים – שלא לדבר על השיגרון והראומטיזם למיניהם – ועל כן עכשיו הוא הזמן לקמפיין שילוט חוצות גדול לתכשיר מזן הבן גיי. והתוצאה? אתמול נסעתי בדרך רוקח וראיתי את המודעה. "יש לך בן גיי בארון?", שאלו אותי אותיות גדולות ורבועות. מרוב צחוק כמעט התנגשתי בפאז'רו שנסע בנתיב לידי. הפרסומת אכן משעשעת, אבל מי שלא מכיר את התכשיר, ולא יודע מה הוא עושה, היה עשוי לחשוב שמדובר בפרסומת לארונות, או במודעה לרגל שבוע המודעות לאיידס. ומה יעשו עכשיו הקשישים עם הראומטיזם? לא מספיק שיש להם ראומטיזם, הם צריכים עכשיו להתחיל לדאוג שמא הבן – או, גרוע יותר, הנכדה – עלולים להמיט עליהם בושה? ומה יגידו השכנים?

 
אגב, אם חשבתם שבאנגלית אין זכר להומוסקסואליות המדומה שבה נחשד בן גיי, טעיתם.
כשערכתי חיפוש גוגל פשוט על שם המוצר, קיבלתי כל מיני אתרים היתוליים על הומואים ומשחקי פוטבול. ייתכן שגם שינוי שם התכשיר בישראל לא היה משנה את האוריינטציה המינית שלו. למה להתכחש לטבע?

אה, כן. ציפור קטנה לחשה לי שגם אמיגו כתב על זה משהו בבלוג שאין לו.
דיסקליימר חשוב: כותבת שורות אלה לא חושבת שבן גיי בארון הוא משהו רע. זאת אומרת, היא חושבת שבן גיי מחוץ לארון עדיף על בן גיי בארון (לטובת הבן, כמובן; ההורים לא מעניינים אותה), אבל דעתה על שני הבנים הגאים – זה שבתוך הארון וזה שמחוצה לו – היא, כפי שאמרו זאת ג'רי וג'ורג' באותו פרק בלתי נשכח של "סיינפלד":
Not that there’s anything wrong with that

.

9 תגובות

Subscribe to comments with RSS.

  1. ימימה said, on דצמבר 16, 2003 at 7:20 pm

    דבר ראשון, לא רק ספורטאים וזקנים, גם אנשים המנסים לאלף את כלביהם לא לנשוך דברים בבית מכירים את התופעה. ההנחיה היא למרוח את המשחה על הרהיטים וכך הכלב לא יאכל אותם. אחרי חודש חודשיים כל הבית מלא בריח של בן גיי, כלב עול ימים והשמחה רבה.

    חוץ מזה, למיטב ידיעתי, קָאיָה לא שינתה את שמה מקקי, אלא מקִיאָה, שזה סוג אחר של גועל נפש. הקקי נכון לעניין הצבע חאקי שנקרא כך במקומות רבים בעולם. וזה עוד לפני שדיברנו על שמותיהם המעוברתים של בילבי ושל נאדי (במקור נודי, מעניין למה שינו אותו).

    וחוץ מזה, הצחקת אותי. 🙂

  2. אמיגו said, on דצמבר 16, 2003 at 7:51 pm

    מעניין שגם את, כמוני ובטח כמו רבים אחרים, חשבת שהוולטרן הוא המוצר האיכותי יותר והבן גיי הוא הבן החורג.
    ציפור קטנה מאיכילוב לחשה לי שההיפך הוא הנכון: הוולטרן הוא מוצר ישראלי וזול ואילו הבן גיי הוא המוצר האמריקאי היקר יותר. קופות החולים מעדיפות כמובן את הוולטרן, אם כי "בשורה התחתונה" שניהם מבוססים על חומר פעיל דומה (ושמועת הריח הרע של הבן גיי גונבה גם לאפי…).
    בכל מקרה, דעתי האישית היא שהפרסומת המדוברת היא במקרה הטוב שנויה במחלוקת, בבחינת פיקח שיודע לחמוק מצרות שחכם לא היה נכנס אליהן.
    וכמובן, Not that there's anything wrong with it…
    🙂

  3. רונית said, on דצמבר 16, 2003 at 7:59 pm

    ובצוק העיתים והמשחות,
    נסי את המשחה הסינית
    GOLDEN LION BALM

    אני די אוהבת את הריח החזק, והיא
    יעילה למדי לשרירים תפוסים או לרעיות
    שהבעלים שלהן מאלצים אותן להתאמן באגרוף תאילנדי,
    בתואנה שהן חייבות ללמוד להגן על עצמן 😦

  4. רונית said, on דצמבר 16, 2003 at 8:02 pm

    שמעתי על הפטנט הזה בתקופה שניסינו לאלף את חתולי.

  5. רובי said, on דצמבר 16, 2003 at 8:36 pm

    ומה תגידו על הבושם היוקרתי Country Mist, שכששווק לגרמניה גילו היצרנים למרבה הכלימה שהמילה mist – משמעותה איזה שהוא סוג של רפש?
    ומה עם רכב השטח הידוע של מיצ'ובישי, הלא הוא פאג'רו (אני משאיר לקוראות את התרגיל המעניין לבדוק מה משמעות המילה פח'רו בספרדית)?

    בהרבה מקרים כשאנחנו קובעים שם של מותג, אין לנו מושג איפה הוא יקבל משמעות שלילית.

    מצד שני, לי קוראים רובי, שזה באמריקה שם של בחורה, ולכן אני תמיד מקבל שירות טוב בדוא"ל מחברות אמריקאיות.
    🙂

  6. רובי said, on דצמבר 16, 2003 at 9:18 pm

    הנה גם אחת שלי. כנראה פיספסתי את השורות המתיחסות למיצובישי בכתבה. סליחה, דנה. התביעה נגד קורס הקריאה המהירה כבר הוגשה.
    אגב, זה לא אוכל בתחת. אבל זה באזור.

    כפיצוי לקוראות, הנה עוד כמה מאותה משפחה:
    – מה דעתכן על מלבין קפה (יפני) ששמו Creap? ילך בארה"ב?
    – האם תקנו נוזל סקנדינבי להפשרת מנעולי מכוניות קפואים (בהנחה שיקפאו לכן) בשם Super Piss?
    – האם תשתוקקו לאכול ממתק שוקולד שוויצרי/גרמני בשם Zit?

  7. דנה said, on דצמבר 16, 2003 at 9:26 pm

    נזכרתי בעוד משהו, הפעם מג'יי לנו עתיק: נייר טואלט יפאני שנקרא "my fanny" (זה מצחיק אחרת אמריקאים ובריטים, כי בבריטית, מה שנקרא fanny הוא מה שהאמריקאים קוראים לו Pussy, ומה שהאמריקאים קוראים לו fanny, הבריטים מכנים אותו bum).
    והמבין יבין.
    ובאשר לשוקולד השוויצי-גרמני: זו לא פאדיחה, פשוט מדובר במקרה חריג של "אמת בפרסום". ויש לי אפילו סלוגן מתאים:
    Get Zit. Have zits

  8. ניר said, on דצמבר 17, 2003 at 1:51 am

    הקמפיין הזה הוא בעיניי דווקא שטחי, משעמם וצפוי, לא צריך קופירייטר בשביל לחשוב עליו.

    כל מי שאי פעם ראה את שפופרת המשחה בעיניו חשב מיד על זה

  9. יונתן said, on דצמבר 19, 2003 at 11:07 pm

    לא צריך בכלל לנסות את וולטרן בשביל לדעת שבן גיי מנצחת.
    ושתי הערות:

    א. אם אינני טועה, ריח המנטול הדוחה שאת מתארת הוא דווקא ריחו של האקליפטוס, הנורא עוד יותר. מכירה את הסוכריות Fisherman's Friend?

    ב. לפני חודשיים היתה לי תקרית שימוש בבן גיי שפג תוקפו, ואני מצטער לחשוף בפנייך את העובדה שהמשחה נעשית נוזלית יותר ומאבדת מאפקט החימום הנפלא.


להשאיר תגובה

